dissabte, 21 de març del 2009

M'agrada III, benvinguda primavera



M’agrada buscar paraules per escriure versos
encara que siguin versos dolents.
Que hagi arribat la primavera.
I que em saludin el sol i els colors de les flors.
M’agraden els proverbis que em captiven.
I la S de salut i sort.
I els antònims de rutina i apatia.
I el topònim Molokay.

M’agrada la gent que no es rendeix mai.
Els moments de solitud buscada
i la companyia del silenci.
Els missatges de la lluna i el misteri de l’univers.
M'agrada pensar que al planeta de les ànimes,
les ànimes es poden comunicar i
que per això els adéus definitius
són una gran mentida.

Mirar les figures d’àngels
dels mercats d’artesania.
Els cafès antics amb cadires de fusta.
Els secreters, els barrets i les làmpades antigues.

M’agrada la pau que em regalen
els violins de l’Ave Maria d’en Schubert.
Rellegir els poemes de l’adolescència
brodats d’ingenuïtat.
Guardar entrades de concerts compartits
i coses tant prosaiques com factures de restaurants
pagades després de llargues converses.

Somniar amb una estada llarga a l’Africa negra.
I els potes d’Euskadi i la fruita vermella
com la síndria, els préssecs, les maduixes i les cireres.
I també un bon plat de gambes fresques.

M’agrada que m’agradin coses
que abans no m’agradaven
com cuidar plantes i fer cremes de verdures.
M’agrada la meva feina, la meva gent i la meva terra.

I m’agrada molt escoltar-te quan dius
que mai no hem ser esclaus de res ni de ningú
perquè ser lliure és no tenir dependències.

I ara mateix, en aquest precís instant,
m'agrada pensar que a vegades,
encara que només sigui a vegades,
el futur se’ns presenta com un benèvol joc d’atzar.

3 comentaris:

Tot Barcelona ha dit...

M´agrada que tornis ...

Ester ha dit...

Gràcies Miquel

Anònim ha dit...

Uauu.....quines ganes que arribi la primavera i obrir les portes per respirar aquestes paraules.
SAV